Co czwarty Polak jest namawiany do siadania za kółkiem po wypiciu alkoholu

Opublikowano: 2012-04-24
Co czwarty Polak jest namawiany do siadania za kółkiem po wypiciu alkoholu.
O kampanii społecznej „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie". Wyniki badania przeprowadzonego na przełomie stycznia i lutego br. na zlecenie firmy Diageo, są alarmujące.

26,5% ankietowanych przyznaje, że bywają namawiani do wsiadania za kierownicę po wypiciu alkoholu, a aż 80% respondentów widząc kierowcę, który zamierza prowadzić samochód po spożyciu alkoholu, nie reaguje, bo nie widzi takiej potrzeby.

Problemowi braku asertywności i wiążącego się z tym nieodpowiedzialnego picia alkoholu, wychodzi naprzeciw organizator kampanii społecznej „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie”, producent alkoholi Johnnie Walker, Smirnoff, Baileys – firma Diageo. Wraz z ekspertami i partnerami w tym roku będzie edukować i przypominać, jak ważna jest nasza konsekwentna postawa w sytuacjach związanych z piciem alkoholu. Jednym z założeń tegorocznej kampanii jest chęć przeszkolenia z zakresu asertywności jak największej liczy osób. W tym celu uruchomiono stronę internetową www.pijrozwaznie.pl. To właśnie na niej zainteresowane osoby będą mogły sprawdzić swoją asertywność i zdobyć nowe umiejętności w konsekwentnym wyrażaniu swojego zdania na co dzień.

W kwietniu uruchomione zostało specjalne szkolenie on-line z asertywności, z którego może skorzystać każdy, kto odwiedzi stronę kampanii www.pijrozwaznie.pl. Wraz z osobistym trenerem Internauci mogą przejść szkolenie, w którym dowiedzą się, co jest asertywnością, a co nią nie jest, przekonają się, jakie korzyści płyną z bycia asertywnym na co dzień, nauczą się wyrażania uczuć (pozytywnych i negatywnych) i szacunku do własnych decyzji. Dodatkowo wraz z wirtualnym ekspertem rozwiążą kilka praktycznych ćwiczeń.

Opracowane i promowane przez Diageo zasady odpowiedzialnej konsumpcji koncentrują się na czterech głównych kwestiach: niesiadaniu za kierownicą po spożyciu alkoholu, spożywaniu alkoholu tylko przez osoby pełnoletnie, uzupełnianiu płynów i jedzeniu w trakcie spożywania alkoholu. Wspomniane zasady wraz z uzasadnieniem brzmią następująco:

PO KAŻDYM DRINKU WYPIJ SZKLANKĘ WODY
Alkohol odwadnia organizm, dlatego, aby mieć dobre samopoczucie, warto uzupełniać płyny – pijąc na przemian napoje alkoholowe i bezalkoholowe.

KIEDY PIJESZ PAMIĘTAJ TEŻ O JEDZENIU
Jedzenie przed lub podczas picia alkoholu, spowalnia jego działanie.

NIE PIJ, JEŚLI NIE JESTEŚ PEŁNOLETNI
W świetle polskiego prawa tylko osoby, które ukończyły 18 lat mogą kupować i pić alkohol.

NIE PIJ, JEŚLI PROWADZISZ
Asertywna postawa pomaga uniknąć tragicznych skutków prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu. Musisz znać dopuszczalne limity i ograniczenia prawne oraz bezwzględnie stosować się do nich. Pamiętaj, że czasem najlepsza decyzja jest taka, aby nie pić w ogóle. Zawsze postępuj zgodnie z prawem i dokonuj właściwych wyborów!

W ramach kampanii organizatorzy nawiązali współpracę z prof. Iwoną Wawer, chemikiem z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego i psychologiem transportu, dr Ewą Tokarczyk z Instytutu Transportu Samochodowego (ITS). Partnerami akcji są: Fundacja „Krzyś", Instytut Transportu Samochodowego (ITS), SAMAR, sieć sklepów Real.

Kampania potrwa przez cały rok. W ramach prowadzonych działań podejmowane będą różne inicjatywy. Pierwszą z nich była obecność promotorów akcji we wszystkich halach sieci Real przez 2 tygodnie lutego. W całej Polsce klienci mogli spotkać hostessy, które w tym roku – poza zbieraniem podpisów pod deklaracją „Prowadzę. Nie piję” – zachęcały także do sprawdzania własnej asertywności w krótkim teście i na stronie kampanii www.pijrozwaznie.pl . W sklepach sieci Real do akcji przyłączyło się aż 31 706 osób. Łącznie we wszystkich edycjach kampanii zebraliśmy już blisko 75 000 podpisów!





 

Polecane
Facebook
 
COUNT:13