Warto jednak pamiętać, że oferta ofercie nierówna i samo oprocentowanie nie świadczy o opłacalności danego rozwiązania. Sprawdź więc, od czego zależy koszt finansowania.
Kredyt na samochód – podobnie jak każdy inny rodzaj – wiąże się z koniecznością zwrotu do banku kwoty większej niż pożyczona. Nie wszyscy jednak mają świadomość, co składa się na całkowitą sumę do spłaty. Wbrew pozorom, nie jest to tylko oprocentowanie.
Całkowity koszt kredytu na samochód składa się z kilku znaczących elementów:
Aby poznać całkowitą kwotę kredytu do spłaty, warto więc wziąć pod uwagę nie tylko oprocentowanie. Istotną rolę odgrywa RRSO – rzeczywista roczna stopa oprocentowania. To wskaźnik, który informuje nie tylko o wysokości odsetek, ale również o kosztach pozaodsetkowych.
Znaczącym parametrem jest również okres finansowania. Czas trwania umowy kredytowej może zwiększyć lub zmniejszyć koszty. Dlaczego?
W zależności od tego, jak długo obowiązuje finansowanie, tak długo będą naliczane odsetki. Oznacza to, że zobowiązanie zaciągnięte na 5 lat będzie wiązało się z wyższą całkowitą kwotą do spłaty niż 3-letni kredyt na samochód.
To miesięczne raty są największym obciążeniem domowych finansów, dlatego kredytobiorcy poszukują optymalnych rozwiązań. Kredyt na samochód wcale nie musi dużo kosztować – przykładem jest Kredyt SMARTPLAN na nowe pojazdy dostępny w ofercie Toyota Banku (RRSO 8,41%).
Jego fenomen polega na niskiej miesięcznej racie – mimo niskiego wkładu własnego (np. 10% wartości pojazdu). Wynika to z prostego faktu – w tym przypadku finansowane są samochody marki Toyota i Lexus, a więc te uznawane wg raportów EUROTAX za pojazdy z wysoką wartością rezydualną.
Jeżeli więc chcesz zaciągnąć kredyt na samochód z niską miesięczną ratą, weź pod uwagę m.in. takie aspekty jak:
Porównaj zatem dostępne oferty, aby wybrać finansowanie na miarę Twoich potrzeb i oczekiwań.
Fot. Materiały zewnętrzne