Żyjemy w świecie, w którym rządzą cyfry. Płacąc w sklepie kartą musimy pamiętać jej numer PIN, żeby wejść do domu trzeba użyć właściwego kodu w domofonie. Zazwyczaj znamy już na pamięć swój PESEL, a jeżeli często załatwiamy różne sprawy w urzędach także numer NIP. Na szczęście nie musimy już obiążać pamięci numerami telefonów, bo mamy je zapisane w aparacie telefonicznym.
Są numery, które mogą uratować życie, bądź pomóc w niespodziewanych życiowych sytuacjach. Ich lista z roku na rok się wydłuża, dlatego Komisja Europejska rozpoczęła prace nad systemem, który umożliwiłby korzystanie z jednego numeru telefonu na terytorium wszystkich państw należących do UE. Jeden, dostępny w całej Europie numer telefonu ułatwiłby europejskim firmom oferowanie usług i sprzedaż towarów ponad granicami, usprawniając zarazem korzystanie z obsługi po dokonaniu zakupów i obsługę klienta niezależnie od państwa, w którym się znajduje.
Dopóki jednak unijne regulacje nie wejdą w życie, każda firma musi sobie radzić w tym zakresie sama. Wyjątek stanowi numer alarmowy 112, który obowiązuje na terenie całej Unii Europejskiej. Działa on zarówno z telefonów stacjonarnych jak komórkowych i służy do powiadamiania w sytuacjach zagrożenia życia, zdrowia lub mienia.
Ujednolicanie numerów telefonicznych przydatnych w trudnych sytuacjach znacznie ułatwia życie, zwłaszcza gdy podróżujemy samochodem. W drodze może się nam przytrafić awaria lub drobna kolizja drogowa. Dlatego warto wpisać do pamięci telefonu ogólnopolski numer: 789-000-789, który stworzyła firma SOS 24h. To numer dla wszystkich, którzy potrzebują pomocy na drodze, bez względu na miejsce w Polsce, w którym się znajdują.
Pomoc na drodze, to nie tylko holowanie i naprawa pojazdu, ale także zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu właścicielowi uszkodzonego samochodu. Dlatego SOS 24h gromadzi szczegółowe informacje o wykonywanych przez swoich partnerów usługach, o rodzaju zdarzenia, a także dokładnej lokalizacji poszkodowanego. Dzięki temu działanie punktu usługowego jest lepiej dopasowane do potrzeb oczekującego na pomoc klienta, a czas oczekiwania na przyjazd skrócony jest do minimum.