Startuje druga edycja akcji „Bezpieczna droga z radami SpongeBoba”

Opublikowano: 2011-09-01
Startuje druga edycja akcji „Bezpieczna droga z radami SpongeBoba”
1 września 2011: Pierwszego września, wraz z rozpoczęciem roku szkolnego rusza II edycja społecznej kampanii "Bezpieczna droga z radami SpongeBoba".

Dzieci w przedszkolach i szkołach będą uczyć się, jak bezpiecznie poruszać się po drodze, na której występują w rolach pieszego, pasażera czy rowerzysty. Z kampanią, zainicjowaną przez polską Policję i  kanał telewizyjny dla dzieci Nickelodeon Polska, organizatorzy chcą dotrzeć do każdego przedszkola i każdej szkoły w Polsce.

Pierwszy dzień szkoły to doskonała okazja do tego, by po raz  kolejny przypomnieć wszystkim dorosłym, jak ważne jest bezpieczeństwo dzieci na drodze. Mimo, że z roku na rok spada liczba wypadków z udziałem najmłodszych uczestników ruchu drogowego, to jednak zagrożenie ciągle występuje, a liczby zabitych i rannych można liczyć w tysiącach. Według statystyk Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, w 2010 roku miało miejsce ponad 4200 wypadków z udziałem dzieci. Mimo iż w stosunku do 2009 roku liczba ta  zmalała o ponad 800, nadal jest wysoka. Niemniej mniejsza liczba wypadków świadczy o tym, że akcje prewencyjne oraz edukacja dzieci i ich rodziców oraz opiekunów przynoszą pożądane rezultaty. Bardzo ważna jest zatem edukacja maluchów już w przedszkolach, a także w pierwszym okresie nauki w szkole. Stąd propozycja Komendy Głównej Policji i kanału dla dzieci Nickelodeon, jaką jest ogólnopolska kampania „Bezpieczna droga z radami SpongeBoba”, organizowana  już drugi rok z rzędu. Jej celem jest dotarcie do wszystkich dzieci w każdym polskim przedszkolu i szkole (szczególnie do uczniów klas 1-3) i przekazanie im podstawowej wiedzy z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Akcja „Bezpieczna droga z radami SpongeBoba” wystartuje 1 września i obejmie całą Polskę. Kampania polegać będzie przede wszystkim na interakcji z młodymi odbiorcami, angażowaniu dzieci i zachęcania ich do samodzielnego myślenia. Specjalnie stworzone materiały wideo i gra mobilna posłużą wspólnej zabawie, polegającej na dokonaniu prawidłowego wyboru podczas uczestnictwa w ruchu drogowym, przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa. Ambasadorem akcji i głównym bohaterem materiałów jest znana dzieciom kreskówkowa postać – SpongeBob Kanciastoporty. To on wprowadzi dzieci do świata zasad ruchu drogowego, a wszystko przedstawi w humorystyczny sposób, dzięki czemu łatwiej przyswoją one przekazywane treści.

Chcąc utrwalić wśród najmłodszych podstawowe zasady na temat bezpieczeństwa drogowego, niezbędna jest współpraca policjantów z nauczycielami i rodzicami. Podczas trwania akcji, przekażą oni pedagogom ciekawe narzędzia do przeprowadzenia zajęć w ramach m.in. wychowania komunikacyjnego.

W ramach kampanii do jednostek Policji w całym kraju trafi 18 tysięcy płyt DVD z uatrakcyjnionym filmem „Bezpieczna droga z radami SpongeBoba” oraz piosenką pt. „Przepisowy ruch drogowy”, w wykonaniu m.in. Piotra Kupichy. Policjanci odwiedzający szkoły będą mieli do rozdania także około 330 tysięcy odblasków. Kreskówkowy bohater kampanii – SpongeBob - jako promotor bezpieczeństwa na drodze, z pewnością skuteczniej dotrze do maluchów, aniżeli przekaz policjanta, nauczyciela opiekuna. Promowana w ramach akcji piosenka „Przepisowy ruch drogowy” była dotąd i z pewnością nadal będzie ulubionym utworem wielu dzieci, a te śpiewając – uczą się.

W tym roku, specjalnie dla najmłodszych przygotowano aplikację na telefon komórkowy - edukacyjną grę mobilną poświęconą bezpieczeństwu na drodze. Dzięki niej dzieci zapoznają się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Aplikację już wkrótce będzie można pobrać ze strony www.nick.com.pl/rady, na której znajdują się także wszystkie materiały wykorzystywane w akcji „Bezpieczna droga z radami SpongeBoba” oraz gry i zabawy, uczące zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Działania promocyjne, wspierające akcję obejmą spoty telewizyjne, emitowane na kanale Nickelodeon, kampanię zewnętrzną, która potrwa przez cały wrzesień i pojawi się w wybranych polskich miastach, kilkanaście tysięcy plakatów edukacyjnych, które zostaną rozesłane do szkół i przedszkoli oraz wsparcie redakcyjne i reklamowe u patronów medialnych.

Organizatorami akcji są polska Policja wraz z kanałem telewizyjnym Nickelodeon Polska. Kampania organizowana jest po raz drugi we współpracy z wydawnictwem Edipresse, reprezentowanym przez magazyn „Mamo to ja” i „Przedszkolak” oraz z firmą reklamy zewnętrznej Stroer.





 

Polecane
Facebook
 
COUNT:13